Argentinië

20 november 2012 - San Pedro De Atacama, Chili

Chicos & chiquitas!

Hierbij presenteer ik u dan eindelijk (met enige bescheidenheid maar grote trots) een kijkje achter de schermen van mijn trip door zuid Amerika!

.....trommelgeroffel....

Het begon allemaal op 15 oktober in New York City. Mooie tussenstop richting t continent van mijn dromen.. NYC, wat 'n stad! De meltingpot van culturen, smaken, geuren en kleuren in combinatie met de immens hoge gebouwen en de constante drukte op straat maakt het een hele ervaring op zich.

Nadat ik in 'n rap tempo de meeste hoogtepunten van the Big Apple gezien had vloog ik dan eindelijk richting het warme zuiden. En jawel.. een welkome verrassing zodra ik t vliegtuig uitstapte in Buenos Aires! Met dank aan een van mijn nieuwe Couchsurfing-vrienden werd ik door de security opgewacht, in een mum van tijd de douane door geloodst en netjes naar mijn appartement in hartje centrum gebracht. Wow! Wat een ontvangst!

De daaropvolgende dagen gingen als 'n tierelier voorbij. Ik had al wat contacten gelegd en werd door mijn nieuwe local friends mee op sleeptouw genomen door de stad. Geweldige lokale ervaringen die ik niet had willen missen! Intieme huisfeestjes met natuurlijk uitgebreide bbq's, fietsend de verschillende wijken verkennen, steak eten en wijn drinken totdat je erbij neervalt, hele dagen m'n Spaans bijspijkeren in 't park, geheime barretjes ontdekken tot in de vroege uurtjes en meer van dat soort geweldigheden.

Buenos Aires wordt ook wel ‘het Parijs van Zuid-Amerika’ genoemd. Deze heerlijke stad waar de zon altijd lijkt te schijnen beschikt over brede boulevards, groene parken, romantische pleinen en neo-klassieke architectuur. En al dit moois omringd door duizenden restaurants, cafés en terrasjes! Bijna drie weken heb ik van deze wereldstad mogen genieten met een grote G.

Maar Argentinië heeft natuurlijk veel meer te bieden dan alleen de hoofdstad. En tot een reis door dit immense land behoort ook een bezoekje aan de watervallen van Iguazu, 1 van de 7 wereldwonderen op de grens van Brazilië en Paraguay. Midden in de jungle vind je een gigantisch gebied met tientallen watervallen, onbeschrijfelijk mooi!!

Verder staat Argentinië natuurlijk bekend om haar excellente wijnen. Dus hup, door naar de wijnstreek Mendoza. Hier zou ik ook mijn Boxtelse matties Sjaan & JW ontmoeten, fantastisch om een paar dagen samen te reizen. Fietsje huren en dwars door de wijnvelden van de ene Bodega naar de andere om de allerlekkerste Argentijnse wijnen te proeven. En ja, enigszins slingerend maar (lees:) onder politiebegeleiding terug naar huis. Wat hebben we gelachen met z'n drieën!

Na een paar dagen begon het alcoholpromillage in ons bloed ietwat extreme vormen aan te nemen dus werd het tijd om door te reizen naar Salta. Een relaxed stadje in het noorden van het land waar ontzettend veel moois te zien is in de omgeving. Onwerkelijke landschappen trokken aan ons voorbij, we hebben een ranch bezocht en paardgereden met de gaucho's maar vooral nog even volop gechilled met z'n drieën voordat we wederom afscheid moesten nemen.

Tijd om door te reizen naar Chili, waar ik op het moment in een schattig dorpje in de hoogstgelegen woestijn ter wereld verblijf (2500 meter) En gewoon uitstekende internetverbinding hebben, het moet niet gekker worden.. De grensovergang van Argentinië naar Chili staat bekend als één van de mooiste ter wereld. Bergen in alle kleuren van de regenboog, uitgestrekte zoutvlaktes, vulkanen met besneeuwde toppen midden in de woestijn, ik heb t allemaal voorbij zien komen.

Over een klein weekje door naar Bolivia, een nieuw land met nieuwe mensen, nieuwe gebruiken en nieuwe gewoonten. Ik kan niet wachten..

Stay tuned for the next update!

Besos!
Anneke.

1. Joyce:
    Jeeeuuhh!!!
    Met een glimlach op de vroege ochtend je verhaal gelezen.....ik hou ervan!!!!
    Lieve anniez..geniet en vertel vertel!!!

Dikke x
  2. Gonnie:
    20 november 2012
    Wat super om weer een van je reisverhalen te mogen lezen, wat je alweer allemaal gedaan hebt (behalve drinken hihi) jeetje wat is dat genieten zeg !!!
    En wat een prachtige natuur .hopelijk kunnen we nog meer avonturen van je lezen.
  3. Bounty:
    Chili..............haha
  4. Oma en opa:
    Anneke,
    Wat een vacantie! Anders kunnen we het niet noemen. Geniet er van. Ik heb als ik aan jou denk altijd dit in mijn hoofd: Proceed but take no risks. Veel lieve groeten van oma en opa.
  5. Marleen:
    He niffff!!
    Geweldig verhaal, geweldige foto's!!
    Geniet ervan :)

Dikke kus Marleen&Rob
  6. Ilse van de Looveren:
    20 november 2012
    Wauw! Vet vet vet! Heerlijk om te lezen weer! Ik zat er echt op te wachten! Geniet maar lekker van alles en vooral van de zon. Hier wordt het namelijk steeds kouder haha!!! Xxx
  7. Bregje:
    Wauw, wauw en nog eens wauw!! Klinkt allemaal weer fantastisch! Waarom ben ik daar eigenlijk nog niet geweest?! Veel plezier wederom, je hebt nog maaaaanden! X
  8. Ruud:
    kickennnnn!! dikke kus
  9. Christel:
    Jaaaaaaaa wa 'n surprise op de vroege ochtend, een blog van anjet!!
    Relaaaaaax klinkt het allemaal schat!
  10. Christel:
    20 november 2012
    ps. heb jou schrijfstijl gemist!:-)
  11. Hannie:
    Meid, wat heeeeerlijk om dit te lezen, en zo herkenbaar allemaal! Zuid Amerika heeft je in zn greep en het laat nog lang niet los. Ook Bolivia is GEWELDIG!! Enjoy de Salar de Uyuni, La Paz, Potosi, Sucre! xxxx
  12. Sovjet:
    Anjessjjjkaaa!
    Wat heerlijk om te lezen, ik zit er helemaal in!
    Que linda! hihi.
    XX
  13. Raissa:
    20 november 2012
    Haaaa schattie! Ik spreek je tegenwoordig nog meer dan normaal dus ik was al lang op de hoogte van al je avonturen. Maar weer leuk om te lezen!

Enjoy! Besossss! X
  14. Jorijn:
    22 november 2012
    Yeahhh! Fijn verhaaltje! Klinkt goed en geniet van Bolivia en de boliviapen!
  15. Wilma Gerrits:
    23 november 2012
    Ha Anneke,

Niet alleen je verhaal maar ook de foto's zeggen genoeg: je bent weer helemaal in je element!
    Geniet ervan.
  16. Erna:
    24 november 2012
    wauw super gaaf!! heeeeeeeerlijk zeg xx
  17. Stephanie NHTV:
    2 december 2012
    Meis, geweldig verhaal! T klinkt zo aanlokkelijk dat als je t in ee reisbrochure zou zetten, iedereen t zou doen!! Geniet geniet geniet!! Groetjes uit Australie!
  18. Hannanas:
    3 december 2012
    Geweldig Anniez, geniet geniet geniet!
  19. Chantal:
    18 december 2012
    Anniezke, wat een heerlijk verhaal schat! Haha beter laat dan nooit zullen we maar zeggen;) Heb echt heimwee en jij zit er nog middenin ! Wat heerlijk! Geniet elke dag volop! Dikke kus